Wyłonieni w ramach procedury konkursowej beneficjenci: doktoranci lub młodzi pracownicy naukowi zatrudnieni na stanowisku asystenta, będą mieli możliwość odbycia krótkich (5 dni) wizyt studyjnych u nauczycieli akademickich z uczelni CIVICA. W wizytach tych udział wezmą także promotorzy/promotorzy pomocniczy lub opiekunowie wspierający rozwój naukowy beneficjentów, jeśli będzie to uzasadnione merytorycznie. Celem wizyt będzie analiza planów badawczych, poszczególnych fragmentów prac doktorskich, pozyskanie unikalnej wiedzy od nauczycieli CIVICA o szczególnych kompetencjach, prowadzące do podniesienia poziomu powstających prac, umożliwienie zaprezentowania własnych wyników badawczych i uzyskanie opinii na ich temat. Aby zmaksymalizować korzyści z mobilności, promotor zobligowany jest do przygotowania wraz z beneficjentem planu mobilności oraz nadzoru nad przygotowanym przez niego opisem prowadzonych badań, który zostanie przekazany goszczącemu nauczycielowi CIVICA jako materiał wstępny przed mobilnością. Beneficjenci będą wspierani przez opiekunów merytorycznych zadania, których rolą będzie:
(1) ustalenie regulaminu rekrutacji i jej przeprowadzenie w sposób umożliwiający optymalizację wartości dodanej mobilności,
(2) wsparcie doktorantów i ich promotorów w nawiązaniu kontaktów z naukowcami CIVICA o szczególnie wysokich kompetencjach z perspektywy poszczególnych prac badawczych,
(3) weryfikacja przebiegu wizyt, potencjalnie poprzez udział w wybranych z nich,
(4) potencjalnie networking i poszerzenie kontaktów naukowych w celu nawiązania/rozszerzenia współpracy badawczo-dydaktycznej SGH z uczelniami CIVICA,
(5) weryfikacja merytoryczna osiągniętych efektów mobilności.
Beneficjenci będą mogli wziąć udział w mobilności, w zależności od potrzeb, maksymalnie dwukrotnie u tego samego lub u dwóch różnych nauczycieli akademickich, na różnych etapach pracy naukowej, co umożliwi wsparcie na wczesnym etapie przygotowywania pracy, szczególnie ważne w przypadku osób z mniejszym doświadczeniem badawczym lub potrzebujących wsparcia na etapie opracowywania koncepcji oraz późniejszą weryfikację i wsparcie merytoryczne przy pracy. Dopuszcza się, że część uczestników zadania stanowić będą młodzi pracownicy naukowi zatrudnieni na stanowisku doktora w SGH pracujący nad habilitacją, jednak pierwszeństwo w realizacji zadania mieć będą doktoranci. W przypadku pracowników ze stopniem doktora, rolę opiekuna korzystającego z mobilności młodego pracownika może pełnić nauczyciel akademicki sprawujący opiekę naukową nad jego rozwojem - np. bezpośredni przełożony, zwierzchnik lub inna osoba pełniąca rolę mentora. Realizacja zadania sprzyja celowi projektu w postaci wsparcia merytorycznego dla osób przygotowujących rozprawy doktorskie (ew. habilitacyjne) o szczególnie wysokim poziomie merytorycznym, a także wpłynie na rozwój współpracy z uczelniami CIVICA w zakresie prowadzenia badań naukowych i wzrost jakości kształcenia dzięki rozwiązaniom wypracowanym w ramach partnerstw.
W najbliższych tygodniach opublikowany zostanie regulamin i harmonogram naboru uczestników krótkoterminowych wizyt studyjnych na uczelniach CIVICA.

